Президент групи компаній MTI Володимир Цой виступив на відкритті Форуму бізнес- та IT-лідерів Terrasoft

21 червня відбувся масштабний Форум бізнес- і IT-лідерів, організований компанією Terrasoft. Темою заходу, що зібрав понад 3000 учасників - власників і топ-менеджерів компаній України - стало «Прискорення» (ACCELERATE). Червоною ниткою у виступах усіх спікерів проходило те, що світ сьогодні стрімко змінюється - результати, яких раніше бізнес досягав за десятки років, сьогодні, завдяки новим технологіям, стають досяжними за кілька місяців. Цей глобальний тренд вимагає від компаній, їх менеджменту і команд готовності до постійних змін і удосконалень.

Виступаючи на keynote-сесії, яка відкрила Форум, президент групи компаній MTI Володимир Цой розповів про свої особисті трансформаціях у відповідь на виклики, з якими довелося зіштовхнути в умовах прискореного світу. «Динамічні, безперервні зміни сьогодні зачіпають всі аспекти бізнесу - від корпоративної культури та менеджменту до технологічних процесів. У зв'язку з цим трансформується і моя особиста модель компетенцій, - підкреслив В. Цой. - Якщо раніше для успішності необхідно було мати високий рівень, так званих hard- і soft skills, то зараз необхідно розвивати і digitals skills. На жаль, базуватися на старих знаннях і здібностях вже неможливо. Потрібно вивчати нові технології і застосовувати їх в бізнес-процесах ».

Володимир Цой розповів про те, що розвивати digital-компетенції йому допомагають спеціалізовані інтернет-видання, а також участь в інвест-спільнотах, таких як UAngel, які фінансують різні стартапи, в тому числі пов'язані з цифровими трансформаціями та новими технологіями.

«Як приклад, можу навести стартап BeWarned, який створив мобільний додаток для людей, які погано чують. Як виявилося, тільки в Україні таких людей близько одного мільйона. І всі вони відчувають певний дискомфорт в будь-якому місці, де необхідна активна комунікація з персоналом. Вирішуючи цю проблему ви отримуєте не тільки додатковий комерційний ефект від нового сегмента покупців ваших послуг і товарів, а й проявляєте свою компанію, як соціально-відповідальний бізнес », - зазначив Володимир Цой.

У відповідь на питання про найяскравішу історію прискорення, яка сталася в групі компаній MTI, президент розповів про цифрові трансформації в сегменті рітейлу.

«У 2014-2015 роки ми зрозуміли, що наша традиційна модель ведення роздрібного бізнесу втрачає свої позиції, - розповів Володимир Цой. - Для нас це було пов'язано з двома факторами - глибокою економічною кризою, яка спровокувала падіння доходів (як споживачів, так і наших бізнесів), і розвитком e-commers, коли люди почали активно «переносити» свої покупки в інтернет. В Україні за різними оцінками від 10 до 20% покупців перейшли в online.

Ми зрозуміли, що якщо не почнемо активно розвивати е-commerce, то просто втратимо частину наших покупців. Це було зроблено досить швидко. Сьогодні наш сайт «Інтертоп» відвідують близько 2 млн. Користувачів щомісяця. Але, розуміючи, що 80% покупців все-таки залишилися в offline, ми знову трансформувалися і почали застосовувати широко поширений на заході підхід оmni-channel - мікс з online і offline продажів. Сьогодні ми є лідерами оmni-channel в Україні. Наприклад, наша компанія «Інтертоп» у 2017 році завдяки розвитку омні-канальний досягла рекордної частки OBS в загальному обсязі роздрібних продажів, яка в окремі місяці становила 8-12% ».

Інші спікери keynote-сесії - CEO Датагруп Михайло Шелемба, керуючий партнер Deloitte в Україні Андрій Булах, засновник незалежного креативного агентства Fedoriv Андрій Федорів, голова правління банку ПУМБ Сергій Черненко - також підкреслювали, що стрімкі зміни світу і бізнес-середовища вимагають високої готовності до зміни від менеджменту і команд компаній. І для більшості людей це, дійсно, виклик. Тому що, як зазначив Андрій Федорів, психологічно люди більше тяжіють немає змін, а до пошуку «зони комфорту». Однак, якщо говорити про бізнес, то традиційний підхід не може привести до успіху. І топ-менеджери, а також команди співробітників повинні це розуміти і бути готовими до трансформацій.

«Не бійтеся змін: робіть те, що потрібно ринку і знайте, що у вас є право на помилку. Наш найголовніший ризик - це digitalization, а не політичні ризики. Долайте звичку триматися минулого і навіть сьогодення. Дивіться сміливіше в майбутнє і виходьте із зони комфорту », - резюмував Андрій Федорів.