ТОП-менеджери BlaBlaCar Ukraine, Good Bread from Good People, Promprylad.Renovation та Національного агентства з питань запобігання корупції взяли участь в освітньому проєкті Групи компаній MTI

Для співробітників Групи компаній пройшов випуск освітнього проєкту MTI Talk на тему: “Концепція суспільної користі в українських реаліях". Спікерами виступили Олександр Стародубцев - заступник голови НАЗК, співзасновник ProZorro, Олексій Лазоренко - генеральний директор BlaBlaCar & Busfor Україна, Влад Коваль - співінвестор Promprylad.Renovation та Urban Space 500, фінансовий радник та Владислав Малащенко - засновник пекарні Good Bread from Good People. Модерувала розмову PR-директорка Групи компаній MTI Ольга Кожухіна.   

 

Дискусія відбулася у ZOOM та була присвячена бізнесам та організаціям, створеним за ідеєю суспільної користі, де первинною є висока мета, соціальний вплив та кількість  послідовників твого продукту. За цією філософією розробляються стартапи та відкриваються компанії випускниками Стенфордського університету. Чи життєспроможний бізнес за такою моделлю в України?   

 


"Інституційний розвиток - головн
е завдання політичного порядку. Якщо ми хочемо належати до цивілізованих країн,  нам варто будувати високоефективні організації через управління сенсами, а не через примус. Повинна бути висока ціль, яку прагне досягти залучений та мотивований персонал. Достатньо відповісти собі на питання “Частиною чого великого я є?" та “Як ця організація допомагає мені в моїх цілях розвитку?" - зазначив заступник голови НАЗК Олександр Стародубцев.    

 

 

Олексій Лазоренко розповів про економіку спільного користування, яка складає основу BlaBlaCar - найбільшої у світі онлайн-платформи для пошуку автомобільних попутників . Подорожувати можна бюджетно, безпечно, весело, якщо розділити свої дорожні витрати між водієм та пасажиром. 

До цього Олексій розвивав ідею економіки спільного користування у власному стартапі “Подорожники”, який придумав за кермомпроїжджаючи повз зупинки, повної людей  дощового дня 

Згодом стартап був викуплений французькою компанією   BlaBlaCar, яка  вийшла на ринок України в 2014 році. Сьогодні сервіс високо затребуваний та вирішує транспортно-логістичні запити тисяч українців.   

Горизонт планування у українців значно ближчий, ніж у європейців. У нас бронюють поїздки за 2-3 дні, або ж день у день.  Натомість, французи чи німці запланують ту ж подорож за 5-7 днів мінімум. Це пов’язано з невпевненістю у завтрашньому дні, постійними  стресами та економічною нестабільністю у нас. Мабуть,  це єдина відмінність  українців від європейських користувачів сервісу, " – розповідає про особливості поведінки споживачів в  Україні Олексій Лазоренко   

 


Соціальне підприємництво в українських реаліях розвиває 
й Владислав Малащенко, який у 21 рік заснував першу інклюзивну пекарню, де працюють люди з ментальною інвалідністю.   

«Кожен може замовити кекс або смачну продукцію пекарні, аби допомогти людям, які у нас працюють. Є в нас і пул інвесторів, які постійно допомагають, але їх небагато», - зазначив Владислав.   

 

 

Співінвестор Promprylad.Renovation Влад Коваль в концепції суспільної користі навів приклад імпакт-інвестування, яке дає змогу

розвивати Івано-Франківський регіон. Promprylad.Renovation  у минулому занедбаний радянський завод, який отримав друге життя

 у якості інноваційного центру розвитку нової економіки та урбаністики, сучасного мистецтва та освіти.

«Кошти,  вкладені у Promrylad, працюють на благо суспільства, а також повертаються інвесторам у вигляді дивідендів, коли  простір починає заробляти. Наразі ми вийшли на самоокупність за рахунок здачі приміщень в оренду. На розвиток проєкту вже залучено 5,5 млн. доларів», - поділився Влад Коваль. 


Резюмуючи
зустрічспікери зазначили, що організації з  суспільно значущою метою не просто життєспроможні, а вкрай потрібні Україні. Важливо знайти свою місію та вищий сенс існування проєкту, а також робити максимум з можливого на своєму місці   

 MTI Talk  - внутрішній освітній проєкт Групи компаній MTI для співробітників. Його створено для обміну кейсами та досвідом, відвертої розмови на провідні бізнес-теми за участю ТОП-менеджерів Групи та запрошених спікерів. Реалізується на платформах Microsoft Teams та ZOOM.